vrijdag 12 augustus 2011

Esenköy

In Nederland wachtte ons een swingend onthaal, regenachtige dagen maar veel fijne muziek op diverse podia, tijdens het eerste weekend van ons verblijf, in de stad. We hebben wat geshopt en Henk had zijn zinnen gezet op een solar panel, hij is geslaagd en we namen het mee in het vliegtuig verpakt, in wat van origine, een behangtafel was. Keurig vervoerd als speciale vracht.
In Dordrecht hebben we in vogelvlucht wat familie, vrienden en kennissen gezien en waren we weer snel aan het uitzicht en het weer gewend.
Jammer dat er zo weinig zomer is overgebleven

We zijn weer daar waar we de Don Mare hadden achtergelaten. Voor het eerst hebben we gevlogen met Pegasus, comfortabel en verrassend want we kregen de veiligheidsinstructies via een filmpje met kinderen!

Na een lange reisdag aangekomen, 13.45 uur vanuit Brussel (vliegen) naar Istanbul, een taxirit naar Pendik voor de ferry naar Yalova, het regent pijpenstelen en er staat veel wind, we laten de bus voor wat hij is en nemen een taxi naar onze eindbestemming Esenköy, we arriveren 's avonds laat (22.30 uur)..een klein voordeel was de gezelligheid, als een warm bad, in plaats van koele kilte die de wind en regen zou doen vermoeden. Het was een drukte van belang op de kade. Voor de islamitische bevolking is het Ramadan (De ramadan is een speciale maand in de islamitische kalender, en wel de negende, waarop tussen schemer voor zonsopkomst en zonsondergang
gevast wordt. Ramadan wordt daarom ook wel de vastenmaand van de moslims genoemd. Dit vasten houdt in dat moslims op deze tijden niet eten, drinken, roken en dat ze zich onthouden van geslachtsgemeenschap. Zowel 's ochtends vroeg als 's avonds na zonsondergang wordt er vaak zeer uitgebreid gegeten, 's avonds vaak tot diep in de nacht.)
Langzaamaan gaan we een nieuwe initiële route uitzetten en zullen we de kust van Turkije verder gaan bekijken/er"varen".