vrijdag 7 september 2012

Knippen en scheren…....

Het begon allemaal nadat we voor een controle van mijn hiel in het Ahu Hetman ziekenhuis in Marmaris waren geweest. (Röntgen wees uit dat er geen breuk was. De hiel had een forse ontsteking, pillen verbandje en rusthouden)
(Henk) “Ik denk dat ik mijn haar maar even laat knippen..”. Voor het allemaal tot ons door was gedrongen, was niet alleen Henk op een kappersstoel belandt maar zat ik ook aan de andere kant van het zaakje
met mijn hoofd in de verf! Een en al gemoedelijke gezelligheid, veel heen en weer geloop van kappers, bijna kappers, doe-het-zelvers… en all-inclusive verzorgers/begeleiders. En die had Henk getroffen….Zijn haar zag er al snel prima uit en daarna..”beard shave?”…heerlijk joh, lekker schoon en fris…Vakkundig was de jongeman de haren van kin, wangen en hals aan het verwijderen en verscheen onder zijn handen een “bijna-baby-huidje”,
maar daarna bleven er nog haren uit oren en neus komen en ook daar wist zijn mannetje wel raad mee. Gelukkig sluit Henk zijn ogen bij heerlijke momenten dus zag hij de hars niet aankomen, het kappertje smeerde lustig zijn neus, oren en randjes en kantjes vol met hete hars en Henk kermde het uit. Het lachen verging hem helemaal toen de klodders verwijderd moesten worden.
Misschien dat Henk al dat gefriemel toch eigenlijk wel aanstond bleek toen we in Turunc aangekomen, bij een wandeling door de plaats oog in oog kwamen met, My Meric, een Turks badhuis,
(of het was de aanblik van de betoverende dames op de gevel?). “Ik denk dat ik mijn schouders maar even laat MASSEREN…” (Henk) Voor het allemaal tot me doordrong hadden we samen om 13.00 uur een afspraak voor een behandeling van 90 minuten Turks bad…Sauna, scrub, foam behandeling, oliemassage, gezichtsmasker,
aromatherapie massage, gezichtsmassage en een heerlijk vitamine drankje…. We zaten ruim voor één uur dus besloten we onze wandeling nog even voor te zetten. Ik wilde nog even iets halen bij de apotheek en vroeg de receptionist naar “Apotheek?”.. (de naam had ik ook bij het hospitaal zien staan..) “Yes, yes, across the road…”, en hij riep naar de overkant van de straat waar een café bar was “Memet, two Apple tea!!”, lachend lieten Henk en ik ons in de stoeltjes op het terras vallen en vroegen aan de eigenaar naar een “pharmacy”, die was niet ver weg. Een Belgisch koppel vertelde ons dat het er ’s avonds in het barretje gezellig aan toe gaat en bijna al het personeel (overigens allemaal mannen) van My Meric daar rondhuppelt. Het feit wilde dat er ’s avonds een “belly dance show”, was en dat wilden we niet missen. We hebben ons kostelijk vermaakt met een Engelse familie, het buikdansen was niets maar we werden wel verrast door een aantal spetterende optredens van de masseur van Henk, een jongeman van 20.. dansend en performend bij zomerhits van nu en toen…


Knippen, scheren, pauseren, masseren, dineren, flaneren, …………..we gaan weer verder..

Geen opmerkingen: