maandag 25 mei 2009

Azuurblauw water

De azuurblauwe golven slaan tegen de golfbreker van de haven van Motril. De wind is aangetrokken to 30 knopen, een kleine 7 Bft, de hoek valt wel mee, maar golven!!!!!!! Nee wil je niet zo. Maar we koersen goed de haven in en meren met de achtersteven aan een van de pontons van Club Nautico. Daar liggen we maar weer mooi. We kunnen ook bijna niet wachten om ons tussen de gezelligheid op het terras van de club te mengen. Omdat de voorspellingen op het net en ook van bezoekers van de Club dusdanig zijn dat we voor de volgende dag beter kunnen blijven besluiten we een bezoek te brengen aan Granada. En ja kaartjes voor het Alhambra dien je beter te reserveren…niet geschoten altijd mis. De sercretario van de Club (een chique hoor met een zwembad en tennisbanen) wil ons de volgende morgen (09.00 uur) naar het busstation brengen in Mortril en vandaar vertrekken we om 10.00 uur naar Granada.

Prima bustocht en de Sierra verbaasd ons met haar sneeuw, uitgestrektheid en woeste rotsachtige uitzichten. Inderdaad kunnen we alleen nog een ticket voor het Alhambra krijgen voor 16.30 en de bus terug hebben we om 1800 uur dus dat valt af. We slenteren wel in de tuinen en paleizen van Karel V op het complex. Terug in het centrum willen we de Cathedral bekijken maar op zondag gaat die ook pas om 1600 uur open. Ach misschien een goed idee om eens een stedentrip te boeken naar Cordoba en Granada, dan halen we de schade in. We genieten van andere dingen die Granada ons te bieden heeft.
Granada beschermt haar bevolking en bezoekers voor de zon, door met lange doeken een overspanning temaken over de wegen en straten!Vandaag (25e) zijn we gezeild van Motril naar Almeriamar, een lekker tochtje. Vanaf zee zijn nog steeds de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada te zien. In de haven word ik te woord gestaan door een havenmeester die aardig Nederlands spreekt, gewoon veel met mensen spreken en alleen van in de vakanties!(petje af hoor) Ik krijg 2 dagen vrij internetaccess en dat is mooi meegenomen. Alhoewel we verwacht hadden hier een aardige prijs te moeten betalen liggen we voor iets meer dan een tientje!!