woensdag 13 mei 2009

Gibraltar

Inmiddels zijn we aangekomen in Gibraltar, bocht om en we zijn aangekomen waar we naar toe wilden….”the Med”.
In Cadiz hebben we nog een dag verwaaid gelegen. Het is een leuke stad en doet ons denken aan La Coruna. Veel, ja heel veel kleine straatjes(dit overigens in tegenstelling tot LC) met talloze winkeltjes en eettentjes en terrassen. De laatste dag hebben we El Cortes Ingles bezocht en een printer aangeschaft en zo nog wat dingen die een mens eigenlijk niet nodig heeft maar toch aanschaft ;)
We wilden niet nog een dag in de haven blijven dus zijn we naar Puerte Santa Maria gevaren. Veel achterstallig onderhoud en Inter Boat Marinas (steigerbouwer) kan hier veel goed doen. Fietsen aan dek gelaten en te voet het plaatsje bekijken. Uitgestorven…..hier was juist dit weekend het Lente feest en andere festiviteiten. Na heel wat kilometers van links naar rechts en zuid naar noord te hebben gelopen kwamen we op het Plaza des Torres, en billboards duiden het al aan, in de vroege avond stierenvechten. We hadden onsvoorgenomen dat eenmaal in ons leven eens bij te wonen en hier was een gelegenheid. We gaan eens helemaal onderzoeken wat de bedoeling is van dit schouwspel, maar een ding is zeker, de beesten worden getreiterd, gefolterd en mishandeld. We kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat ook de Spanjaarden zelf minder animo tonen. De arena was oud, kaarten zijn verkrijgbaar aan de, Sol y Sombre, zijde. Iedereen aan de zonkant zit dus na een uur ook te puffen en heeft zere ogen van het tegen de zon in kijken. Afijn we hebben het gezien en meegemaakt, de witte zakdoekjes voor de beste toreador of is het pareador? De oeh’s en ah’s en de olé’s en de specifieke sfeer, maar NIET MEER DOEN!
Volgende dag afgereisd tegen de wind in naar Barbate, nou dat is ook niks. Vlug naar Gibraltar en na enkele uren een ander continent zien liggen, dat is een rare ervaring zo vanaf je eigen bootje. Eerste nacht hebben we het nieuwe ankerlier uitgeprobeerd en het werkte uitstekend, volgende morgen ook geen problemen met het ophalen, dat kon nu gewoon vanuit de kuip, pff. wat een geluk.

Vandaag hebben we de Rock bezocht. Apies kijken en mooie foto's over de baai van Gibraltar en de Middellandse Zee.

Unknown zei

Hallo Niesje,

Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken en wat leuk dat wij achterblijvers zo op de hoogte worden gehouden. Heel veel genieten daar en tot schrijfs.